onsdag 6. februar 2008

Snart vår, eller?

Jeg for min del er helt klar for vår og sommer igjen. Har i grunnen ikke hatt den helt store gleden av vinteren på flere år. Hadde det ennå vært slik at det kom snø og at den ble liggende der, pen og hvit, så hadde det kanskje ikke vært fullt så ulidelig deprimerende. Men, slik det er med disse av-og-på vinterene, så blir jeg bare trist av hele greia.
Først så snør det i bøtter og spann. To dager etter smelter eller regner alt sammen bort og så fryser det på så det blir helt umulig glatt ute. Så fortsetter det å regne i et par dager, før det begynner å snø i bøtter og spann igjen. Dagen etter smelter alt bort igjen og så fryser det på slik at det blir helt umulig glatt. Osv., osv., osv. Slik har det holdt på i hele vinter her hos oss. Har vel ikke glede av noe slikt vel.....?

Men, da hjelper det litt på humøret å finne slike koselige bilder som dette:



Bildet er lånt fra Flickr albumet til Englekyss. Husene har hun malt selv. Jeg ble i så godt humør da jeg så disse små husene i går. Dette var skikkelige sommerfarger - til å drømme seg bort i :-)

Tenk om det kunne ha vært slik hele året. Og nei, jeg hadde faktisk IKKE blitt lei av det! :-)

2 kommentarer:

ChatrinesLiving sa...

Så fine!
Har i grunnen ikke noe til overs for vinteren jeg heller. Så, kan trygt si at jeg bor på feil sted der... Her er det ikke en enesten liten antydning til vår på lenge enda.
I dag har jeg kjøpt meg en sommerblomst til å ha inne i allefall:) Er jo lov å drømme;)
Ha en super kveld!
Klem:)

Gry sa...

Så fint innlegg, jeg lengter også til våren og varmen. : )