mandag 9. august 2010

Litt mer fra hagen

Det meste av tomten vår befinner seg på baksiden av huset, men det er da plass til litt blomster på forsiden også :-)



Slik så det ut her for et par år siden. Bildet ble tatt da vi holdt på med utvendig oppussing av muren i underetasjen på huset. Alle stenene som ligger i skråningen er stort sett samlet på Hurum :-)


Og slik ser det ut her nå. I tillegg til å sette opp en liten mur har min flinke samboer også bygget ny trapp som leder opp til hagen på baksiden, men det er ikke så ofte vi går på den siden av huset, da myggen trives så godt i de skyggefulle buskene til naboen.


Dvergfurubuskene til naboen har vokst seg så store og kraftige at de nå presser ganske mye på det litt dårlig forankrede gjerdet som også tilhører naboenen. Det heller kraftig utover og om et par år så ligger vel hele gjerdet inntil husveggen vår tenker jeg.....



Takløk er plantet i en gammel takstein og pynter opp i beddet.


I beddet har jeg plantet den markdekkende rosen "The Fairy" i tillegg til Citrontimian "Silver Queen". Litt lenger oppover er det plantet Astilber og diverse Hostaer.






I den gamle sinkbaljen har jeg akkurat nå et par pelargonier.




Vi er mest ute nå i finværet, så inne skjer det svært lite på interiørfronten ;-)

3 kommentarer:

Anne (Moseplassen) sa...

Nydelige The Fairy, hun frister alltid når jeg ser henne, en vakker rose :)

Har dere tenkt over å be naboen om å beskjære furua mot gjerdet (ganske kraftig slik at det blir mer luft, ikkeno press og mindre mygg), og så kan dere jo muligens plante noen klatrere som klatrer i gjerdet. Aner ikke hvor mørkt det er der, men klematis kunne jo være lekkert :)

Susanne sa...

Så fantastisk deilige bilder du viser *lykke* !!!

Klemmer Susanne

catharinas living sa...

The Fairy er ei nydelig rose.♥
Flotte bilder du har tatt av den også!
Om du er interressert har eg en liten ting til deg på bloggen min.

Ha en fantastisk mandag!
Hilsen fra Catharina