søndag 6. juli 2008

"Ny" bokhylle/reol

Jeg har lenge vært på jakt etter en liten bokhylle eller reol til garderoberommet vårt. Trenger litt oppbevaringsplass til bøker, samt et sted å ha smykkeskrin og litt annet småtterier.
I tillegg til å være ivrig leser av alle tilbudsaviser fra diverse interiørbutikker, har jeg også trålet FINN.no i mange uker uten å finne akkurat det jeg har vært på jakt etter. Om rommet hadde vært stort og bredt hadde det liksom ikke vært noe problem, men når bokhyllen/skjenken/reolen helst ikke skulle være dypere enn ca. 30 cm. så begrenser utvalget seg straks.



Til slutt ga jeg opp og sendte samboeren avsted til IKEA for å kjøpe denne:

Det flatpakkede skapet med dører ble lagt pent og pyntelig på gulvet i gangen i påvente av tid til å montere det...

5 dager gikk og pakken lå like uåpnet på gulvet. Så var jeg inne på FINN.no igjen og gjett hva jeg fant - jo, bokhyllen jeg hadde vært på jakt etter :-)

Og, den skulle gis bort!

(bildet er fra annonsen på FINN.no)

Bokhyllen er 151 cm. lang og 28 cm. dyp. Høyden er 81 cm. Passer helt perfekt. Er den ikke flott? Vel, kanskje ikke akkurat slik den er nå da, men når den får 3 strøk med maling og nye knotter så kommer den til å bli helt vakker!


Og skapet fra IKEA - det skal tilbake ;-)



14 kommentarer:

fru vims sa...

så bra at ikke alle er like ivrig som meg med montering av IKEA flatpakker! Den Finn.no hylla var jo kjempefin!! :)

grattis! :D

Mitt hvite hus sa...

Så bra du ikke hadde montert Ikea hyllen da.=) Kjempfin hylle fra Finn. no. Gleder meg kjemepmasse til å se den ferdig malt:=)

Klem Kerstin

Bergheim sa...

Kjempefint skap du har funnet deg!! Jeg betegner meg selv som "IKEA-damen" Ikke den ting jeg får skrudd fast på et øyeblikk. Monterte en bareromsinnredninf for en venninde på noen kveldstimer. Men skapet fra Finn er nok også min favoritt. Ha en god sommer. Du har en award du kan hente i min blogg.

Tove sa...

Neimenn så flaks du har da!!:)
Skapet/ hylla så kjemeflott ut, skal bli gøy å se den "ferdig" :D

Fru Fjeldhammer sa...

Lekkert skap, det kunne jeg tenkt meg... finner aldri noe på finn.no jeg..sukk..*S*

Godt å se at formen din er bedre..

klem

prinsesselinn sa...

hei , så heldig da,
gleder meg til å se den nymalt.
Skal den bli hvit ?
finn .no er et kjekkt sted, iallfall for de som er så lur å lete litt.:-)
i morgen blir det spontantur til københavn på meg , gleder meg.
Ha en veldig fin uke...

ANETTESHUS.COM sa...

Kjempe-fin bokhylle! Hadde det vært meg, hadde pakken fra IKEA vært åpnet og montert for lengst! Det må jeg nemlig gjøre med en gang jeg kommer hjem! (Til min manns store fortvilelse)

Ha en fortsatt fin uke!
Anette

anneskreative sa...

Hei!
Den var jo bare lekker,,,nå var du heldig,,,selv om jeg syntes IKEA har mye fint mangler det sjarmen som finnnes på gamle litt "innbodde" møbler.
Blir sikkert flott med litt maling.
Lykke til
Anne

ChatrinesLiving sa...

Hehe, ja er det ikke typisk!!;)
Men, godt du fant noe, og det skal bli spennende å se, etter malingen. Det kommer til å bli knallfint.
Her syr jeg løse covre til et par ørelappstoler, men det går jaggu tregt skal jeg si. Nå har de stått på kjøkkenet i dagesvis, men halvsydde trekk... Må nok ta meg sammen å sy de ferdige i dag;) Ikke ligger prosjektet i bloggen heller, sån i tilfelle det skulle bli stygt (siden jeg aldri har sydd noe sånt før;)

Ha en finfin dag!
Klem fra chatrine:)

Gry sa...

Gratulerer med ny bokhylle!
en blir nok ennå finere når du får malt den.
Ha en fin sommeruke!
Klem Gry : )

Min Verden sa...

Vel, det er ikke riktig som i Vakre hjem ennå ;) Me får freista å forsøke... ;) Reolen (den gamle) var kjempefin. Den fra Ikea var også fin men den har vel ikke akkurat særpreg. Lykke til med prosjektet. Gleder meg til å se. Hanne

*Hege*-mine små skatter sa...

Hei:)
Denne gleder jeg meg til å se når den er malt ferdig:) Du var heldig!!
Rart hvor mye mer det er med de gamle møblene...-mye gøyere å finne noe litt spesielt med "sjel" enn å finne det "alle" har...
Gleder meg til å se:)

Jorunn sa...

Finn, ja det var ingen dum ide, kanskje jeg finner en stol der! Takk for tips! Ser at du fant det du hadde lyst på, blir fin den med litt maling på :0)

me sa...

God vurdering!
Helt enig med deg - det gamle er eldst!! Dvs - er velprøvd, har sjel og mye bedre kvalitet - og kan males.
^^, Koslig blogg. Stikker nok innom her flere ganger!